Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

torsdag 6 oktober 2011

Fördel med att bo i en liten stad/by





Bilden har jag lånat på
Almbacken s blogg

När jag åkte hem från vår dag i Borås idag tog jag vägen förbi Konsum i vår "by" för att fylla på förrådet.
Väl framme vid kassan frågar kassörskan om jag hade hämtat min ljung som jag glömde i helgen.
-Va? sa jag Glömde jag en ljung?
- Ja det vet jag bestämt, sa kassörskan igen.
- Det har jag inget minne av svarade jag.
- Men det kommer jag ihåg för jag ställde den här, sa hon  och pekade. Ta en ny!
- Ok, säger du det så.
Som sagt ibland kan det vara bra att vara igenkänd. Nu pryder ljungen sin plats.
Och nu i skrivandets stund så kommer jag faktiskt ihåg att jag köpte en ljung. Skönt...
Jag var lite orolig att det var jag som hade rätt. Dvs att jag inte hade köpt någon ljung och att jag idag fått med mig något som inte hade betalat.
Idag blir det ingen torsdagsstädning (är för trött) och ingen qigong (det var ledigt idag).

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar