Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

lördag 15 oktober 2011

Godmorgon lördag!

Idag är det härligt höstväder och nu gäller det att rädda det som räddas kan. Dvs plocka in de blommor som man vill ska komma tillbaka nästa år. Gräva upp och rensa skulle också behövas.
Jag inser att mina lediga fredagar ofta går åt till det där som jag inte riktigt hinner när jag jobbar och det blir inte så mycket energi kvar till städning.
I mitt hus blir det ofta lördagsstädning. För många har jag förstått att då - då njuter man av ett välstädat hus. Nåja våra liv ser lite olika ut i olika familjer och det kanske man borde lära sig att acceptera istället för att fundera för mycket över det.
För några veckor sedan var vi på ett härligt ställe,Björnhyltan i Ambjörnarp. Säsongen är nog slut nu men det inspirerade mig så kanske det blir ett växthus nån gång i framtiden (vårt experiment i somras föll inte så väl ut.)
Vi firade en glad blivande 60-åring med härlig wookad mat
i växhuset på Björnhyltan

Ha en riktig skön lördag!

5 kommentarer:

  1. Jag har ofta lördagen som städdag. Tycker det är skönt att städa i lugn och ro, utan att ha en tid att passa.

    SvaraRadera
  2. Klickade på Björnhyttan, men fick inte fram något... Men av bilden att dömma så ser det mysigt ut =) Ja, detta med städning är ett kapitel för sig. Jag kan bara inte förstå vad en del får energi och ork ifrån... Jag städar när jag inte står ut... =) Vill ha ett tipp topp fint hem, men orken finns bara inte. Inte tiden heller för den delen. Får väl ha det riktigt fint när jag blir pensionär istället =) Fast har man hälsan då så finns det väl roligare saker att göra än att städa... Det får bli väl helt enkelt. Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Nu fungerar länken!
    TACK för upplysningen det är viktigt att alla bokstäver blir rätt!

    SvaraRadera
  4. Det börjar bli många träffar på min sida...undrar just om inte mina egna tittar också räknas in. Nu har jag i alla fall ändrat mina inställningar.
    Får se om besöksfrekvensen sjunker.

    Har haft en härlig stund i trädgården.
    Dags att ladda för kvällen nu.

    SvaraRadera
  5. Hej på dig!
    Fattar inte att det är sant. När jag nu idag skulle kolla om jag kunde skriva en kommentar hos dig. Så står det precis som på många andra bloggar camillasvitavilla.Jag behöver alltså inte gå in och göra något.
    Hinner tyvärr inte skriva mer. Ska på 51-års kalas. Tänkte syns imorgon. Men det gör vi ju inte. Ha det såååå bra.Kram

    SvaraRadera