Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

tisdag 14 januari 2014

Rapport från TV-soffan


Efter flera veckors sjukskrivning, många program på TV ligger jag här och tittar på "En resa för livet" och mina tårar kommer. Bilderna på barnen som jobbar och bor på en soptipp blir starka. Hur kan människor leva i sådana miljöer?. Flickan Angel vill gå i skola och bli läkare men måste jobba. 
( Här i Sverige pratar vi om skolans kris).  
SOS barnbyar gör gott.

 Sedan finns det ju andra organisationer också. 
Love Nepal som jobbar för att hjälpa flickorna i Nepal är ett annat bra exempel.

Ibland kan det vara bra att stanna upp i livet och fundera på vart vi är på väg. 
Man blir så liten.

Kan jag göra något? 
Inte mycket kanske men många bäckar små … 
Det är droppen som urholkar stenen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar