Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

lördag 11 januari 2014

Att ta sig i kragen ...

…och rycka upp sig. Vem har inte sagt det till någon nån gång?

Jag har gjort det.
Att tänka positivt osv Varför är det så svårt vissa dagar.
Jag har så mycket att vara tacksam för ändå är det en "grå"dag idag.

Såg en rolig film igår, 100-åringen, god mat med goda vänner. 
Har en härlig och go familj (fast det är ingen här just nu).
Är med i en församling som ger mig
"stöd" i min tro (missade en träff idag).
Har ett fint hus (som behöver städas).
Har ett bra jobb (som jag är sjukskriven från).
Har alldeles för mycket tvätt …
Är rätt så frisk
förutom att humöret är i botten
och handen som befriats från gips inte har några krafter.

Så varför ska jag klaga?! 

Idag blev det ord som inte uppmuntrar utan istället min ventil….

Ska försöka ta mig i kragen och sätta på en tvätt, 
plocka undan julsakerna ( det blev bara 10 tomtar den här julen), 
plantera några frön, träna handen mm. 

Belöningen:
En kopp kaffe och after eight
(lite sällskap får jag också …så dags att sätta fart)

Och sedan en stund med en bok!

Ha en skön helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar