Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

onsdag 12 december 2012

Vad är det som händer?

Att blogga kan kan bli lite sporadiskt ibland.

De senaste veckorna vet jag inte riktigt vad som har hänt med mina tankar och funderingar. Tiden liksom bara går och snön gnistrar och julen närmar sig med stormsteg.


Vad mer?
Ja det där med allt man vill ... vad blir det med det? Känslan av att vilja ha en trollstav föresvävade mig igår eller en Ruth. Tänk att svinga trollstaven och allt det där som ligger och skräpar liksom bara försvinner och hemmet blir en oas med pyssel och bakande utan att känna dåligt samvete för att man inte håller iordning kring sig. Jag hade en gång en Ruth som kom och strök min tvätt och hjälpte mig med diverse men den tiden är förbi. Min mamma Ruth vilar sig  nu hos vår Herre.

Jag gillar alla fina utebelysningar den här tiden på året. I år har vi nya ljuskulor i vårt uterum och idag ska jag sätt upp mer ljus så det blir riktigt fint till Lucia! Lite julfint ska jag försöka få till det inne också. En promenad i det vackra vintervädret måste det också bli.

          Ha en riktigt fin Lucia imorgon!

(idag blev det gamla bilder från bloggen 
lite strul med mitt konto måste skaffa mer utrymme)

2 kommentarer:

  1. Vad fint du skriver.Jag ligger i sängen så här blir inte mycket gjort.Igår gjorde jag mitt sista ordinarie arbetsplats på läkargruppenDet kändes konstigt efter 23 år..Blev avtalad på julhelgen i fredags..Min VD så så fina ord till mig.Ja så är livet.Fick en fin lampa från Gotland i present.

    SvaraRadera
  2. Jag vill önska dig en riktigt God Jul.
    Ta det lugnt och njut av allt det fina du har runt omkring dig.
    Kram Camilla

    SvaraRadera