Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

söndag 5 augusti 2012

Förvaltare...

... av Guds skapelse natur och medmänniskor, ja det var vad dagens gudstjänst handlade om. Jag vill vara en god förvaltare av både det ena och andra. Rosies predikan gav som vanligt mycket att fundera på. Alma och Birgitta (med Mats på gitarren) sjöng inspirerande. Bl.a Thomas Boströms "Jag är en människa" 



Jag bad om ett dricksglas med vatten
Du gav mig en jord oceaner
Jag bad om ett ljus i mitt mörker
Du tände miljarder av stjärnor
Jag bad om din andes vindar
i stiltjen från vaggan till graven
Då fyllde du upp mina segel
med urkraften av en orkan

Jag är en människa
Jag äger ingenting
Jag är en människa
men ändå allt

Jag bad dig om värme och kärlek
Då gav du mig någon att älska
Jag bad dig om tröst i mitt tvivel
Du fyllde mitt skötbord med joller
Jag bad dig om framtid och löften
visioner och mod mitt i livet
Då gav du mig vinter med vårdoft
då gav du mig sommar och höst

Jag är en människa
Fattig bland fattiga
Jag är en människa
Oändligt rik

Denna text hämtade jag på Cecilia summerar

Idag har varit en skön dag på många sätt jag summerar med några bilder.


Vi gjorde en utflykt till Kivarps gårdsmejeri utanför Habo. 
Det har blivit ett riktigt populärt utflyktsmål. 
Reommenderas varmt! Läs mer på länken.
Vi fick den sista morotskakan och chokladbollen. 
De som kom efter oss fick nöja sig med ostkaka. 
Men den smakade också bra.
Jag köpte med mig getost ska bli spännande att testa


Den här veckan har jag haft tre barn i huset. 
Modelllera och gips är en del som har lämnat spår i huset.


När jag plockade i dag så hittade jag spår efter barnen 
och mitt köksbord var allt annat än välstädat.
Jag ville pynta till det lite. 
I växthuset blommar krasse. Krassen och min vackra rosenpelargon 
fick lämna ifrån sig några blommor till en liten bukett  till min lilla zinkkanna.


När jag hade röjt undan på min köksbänk tog jag ett kort 
på sommarens bästa inköp.
OJOJ vad många smoothies vi har gjort. 
Det är mycket roligare att dricka frukt med sugröroch 
och så många blandningar man kan göra. 
Ingefära och honung är ofta en extra touch vi använder 
(vi = Ossian/Emil och jag)


TÅLAMOD ...
Denna blomma har varit med förut på min blogg men det är 2 månader sedan. 
För ett tag sedan var den inte så vacker men nu blommar den igen. 
Tänker på mina goa kollegor som gav mig den. 
Snart dags att börja jobbet igen för dem.
(Till er som läser detta:
Lycka till och ha det riktigt bra)

För min del är hösten ett oskrivet blad (läs almanacka) 
när det gäller förvärvsarbete.
Lite pirr i magen har jag 
- hur det ska bli ???

Någon ångest eller förväntan inför skolstarten behöver jag inte känna 
- men som sagt det är ett annat pirr i år.

Nu är det dags att avsluta det här ovanligt långa inlägget.
Till dig som orkat läsa hela

Ge mig gärna en kommentar
det värmer hjärtat på en "bloggare"
Och vill du bli en "följare" så Välkommen!

Ha en riktigt go vecka och förvalta den så väl du kan
Kram 


2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Hoppas att du har det bra. Spännande att ha hela hösttreminen öppen för nya saker. Var in på skolan en snabb sväng idag då jag skulle lämna in lite lånat till biblioteket. Men all lärarpersonal var samlad i p-rummet med nya rektorn. Pratade lite med vår goa mattant och så var jag in på fritids och sa hej.
    På måndag börjar jag att jobba på förskolan. Skönt att vara på ett ställe i höst.
    Ha det riktigt gott, Kram!

    SvaraRadera
  2. Rosies predikan var så bra! Tur att det var hon som predikade och inte undertecknad!

    Jag blev faktiskt mest nyfiken på ditt nyinköp! Namn och var har du köpt den?
    Tips på bra smooties?

    SvaraRadera