Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

tisdag 14 augusti 2012

För 100 år sedan

Hemma igen efter vår nostalgitripp till Gotland.

För några månader sedan när vår rektor sa att vi skulle börja igen den 7 aug var min första tanke...
"det går ju inte då ska jag ju till Gotland".
Kanske var det då jag tog beslutet att jag behövde ett brake från jobbet.
Nu är trippen avvklarad och vi hade det riktigt trevligt mina syskon och jag. För snart 50 år sedan var vi där tillsammans sist. Pappa föddes på Gotland för 100 år sedan.

Här står vi framför huset där pappa bodde sina första år.
 NU är det dags att packa ur campingbussen och sedan bege sig till tandläkaren.
Jag återkommer med mer bilder och tankar vid ett annat tillfälle.

Ha en bra dag!



2 kommentarer:

  1. Det var trevligt att den här resan blev av.det väckte starka o trevliga minnen hos oss alla.Nu är verkligheten över oss igen.jag är ledig idag,jobbade extra igår.Känns konstigt att man håller på att avveckla jobbet..Får väl hitta på något annat vettigt.Ha en bra dag .Kram från kyrkan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det ska vara syrran men kyrkan stämmer också du anonyme...

      Radera