Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

söndag 13 november 2011

Ny vecka!

Tänk vad en helg försvinner iväg.
Tiden bara rusar. Det har faktiskt hänt en del men det har också inneburit att det är en del som har fått stå tillbaka.
I fredags började vi snickra på utbygget sedan blev det en tur till stan för att komplettera och byta grejor. På kvällen blev det en tur till kyrkan för att samla in grejor till nästa lördags Julmarknad. OJOJoj det blir något det. Välkommen till Missionskyrkan nästa lördag kl 14.00!
Lördag morgon blev det en tur till till kyrkan. Jag kom lite sent eftersom jag först skulle byta ut mitt presentkort. Jag fick nämligen andra pris i en fototävling som vi i Naturskyddsföreningen hade ordnat.
I kuvertet låg förstaprispresentkortet och det kändes ju inte helt rätt.

Ett trolskt motiv tyckte juryn!


Kvinnofrukosten var verkligen intressant. vi fick höra om Helena Engkvist som varit 20 år på Papau Guinea för att översätta Bibeln och ge folket där ett eget skriftspråk. Jag säger bara WOW!
På eftermiddagen var jag på höstmarknad på Stora Stegerhult för att kolla in mina kollegors och en del andras alster. Helmysigt.

På söndagen firade vi FAR.
Min far har jag inte firat på 40 år så det fick bli barnens far och farfar.
först blev det middag här hemma. Det är så härligt att få hem barn och barnbarn och bjuda på mat och sedan höra dem leva om i huset. Annars är det ju rätt tomt.
Eftermiddagskaffet blev hos de "gamle". Det blev äkta princesstårta från Lands.

Sedan åkte jag hem för att ladda för arbetsveckan som innebär en del samtal.
Intensivt men rätt kul.
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar