Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

lördag 5 november 2011

Lördag

Så är det  lördag och jag har varit ledig en vecka ojoj vad en vecka år fort.

Har haft rätt fullt hus här nu i två dagar kul.  de dagar jag har barnen här blir jag effektivare än när jag Är själv hemma. Den där effektiviteten som vissa lyckas få i ensamheten är jag avundsjuk på.

Igår blev det  bakning med några smärre missöden.
När jag på barnens beställning skulle baka chokladmuffins tog jag fel mjölpåse men som tur var märkte jag att mjölet var mörkare än vanligt. Tittar man noga på mjölpåsen är det rätt så tydligt att det är rågsikt och inte vetemjöl. Men ni som är i min ålder vet ju att påsarna brukade vara röda och gröna. Nu får man läsa texten också för att det ska bli rätt. Nåja jag upptäckte det i tid så det blev bara lite rågsikt i muffinsen. Snickerskakorna höll på att gå åt skogen. Elsa ville ha hjälp med tågbanan och då glömde jag att jag hade sirap, socker och jordnötssmör på spisen men....jag hade tur där också. Jag hällde ut smeten utan att röra så snickersen blev helt ok. Jag lyckades även få till några brödkakor med Rågsikt. Det börjar bli en vana när lillpojken ska komma hem.

Idag blev det morotssoppa och våfflor till middag.
Efter middagen/lunchen tog vi en tur till Tidaholmsbiografen Saga 
för att tillsammans med barnen titta på NallePuh.

Nu ska vi äta "äkta Mullsjöpizza".

Lite annorlunda Allhelgonadag. 
Vi brukar oftast åka till Örebro och tända ljus på graven.
De här två ljusen är tända för min pappa och mamma,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar