Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

torsdag 30 oktober 2014

Höstlov....



För mig blev det en resa söderut till varmare breddgrader. Sitter på vår balkong och hör grannarna prata portugisiska eller om det är creole ( vet inte så noga). Månen är inte som hemma och luftkonditioneringen knastrar för fullt. Skulle jag vilja stanna? Mmm men efter några veckor skulle jag nog tröttna på turistlivet och längta hem. Det är fantastiskt med denna värme och de salta baden. Vad som slår mig här är hur bra vi har det ordnat hemma eller är det så att för oss känns det så?
Det finns många tomma byggnader och många nya projekt på gång. Många verkar ha det fattigt och bor inget vidare enligt våra normer. Vi har sett sköldpaddor som räddas men vem räddar befolkningen?Enligt vår guide byggs det för att befolkningen ska slippa bo i skjul. Vi turister behövs också.
Jag åker gärna hit igen för att njuta sol, salta bad och No stress! Det behöver jag emellanåt och jag hoppas också att få se Kap Verde ( Sal ) blomstra på olika sätt.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar