Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

måndag 22 december 2014

Snart ...

är Julen här. Kanske blir det som du har tänkt men för mig blir det sällan så. Planer på en jul där man är utvilad och har hunnit det där man vill blir sällan verkligt för mig. 
Förra året var det en bruten arm i år ...? Idag ska jag baka och städning behövs. Imorgon får det bli matlagning. Även om många redan fixat städning , mat mm måste jag lära mig att vi är olika och har olika förutsättningar. Som min Goa kollega brukar säga "jag gör så gott jag kan och det är good enough" kram vännen och tack för din närvaro.

Nåja vad är det viktiga? I år får vi träffas hela familjen och det är härligt, alla finns i Mullsjö.
Fast några saknas förstås.... Min svärfar på Ryhov (kanske vi kommer vara där en del i jul ) och mina syskon med sina egna familjer. 
Skulle vara roligt att träffas alla nån gång. 

Igår var jag i Sandhems kyrka  en fantastisk julkantat. Orden av Alf Hambe var klockrena och sången och musiken fantastisk. 
Några fraser i Julen vill jag citera:
Ack, stilla natt, säg ville du vänta så,
Alltmedan vi springer efter allt vi ej hinner,
finner vi ändå vägen till Betlehem.
Till julefrid allt medan vi springer;
Allt medan vi springer efter allt vi ej hinner,
finner vi ändå vägen till Betlehem.

Den här julen är min önskan och bön att få känna Guds närvaro 
och Guds omsorg om min älskade familj.

Nu är det dags att göra gott!
Till dig som läser 
En riktigt God välsignad Jul
Från mig Ellinor


2 kommentarer:

  1. Fint inlägg som jag verkligen behövde läsa i all städstress.
    Jag ska hinna både matlagning och städ idag är tanken. Men får se hur långt jag kommer. Det som inte blir gjort får bli efter jul.

    STOR CRAM på dig Ellinor! och God Jul

    SvaraRadera
  2. Vad du är duktig att skriva min kära lillasyster.Det blir jul ändå som Leif säger.han uppmuntrar mig när jag tycker att jag inte hinner med.Jag tycker också det skulle vara kul att fira jul tillsammans någon gång.Hur få till det.kram från Gudrun

    SvaraRadera