Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

tisdag 25 juni 2013

Sommardoft ...

... I köket.
Morgonbaket avklarat. Midsommar blev en lugn och skön helg.

Midsommardagen var vi på gudstjänst i Sandhem.
Där fick man allt! Fantastisk musik och ord på vägen.
Det var en salig blandning, Mozart med Maria, dragspel, körsång, folkmusik och psalmer.
Vi sjöng bl a "över berg och dal som en mjuk koral..." Den är så fin!
Predikan gav en del att tänka på
"Det mesta vi får får vi som gåvor"
" är det något knepigt med texterna får vi fixa till nödlösningar"
Naturen är viktig för oss men Bibelns trakter var det mycket öken.
Så har jag inte tänkt innan.
När jag antecknade skulle jag skriva "Gud vill skapa liv" blev det
"Gud vill Skaraborg" på telefonen.
Inte så dumt det heller.

Min kära bror ringde nyss, 
jag är glad att operationen gick bra och att han är på bättringsvägen.
Hjärtat ska vi vara rädda om!

Ha skön dag!
Dags för frukost i uterummet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar