Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

tisdag 11 juni 2013

Lyxliv eller livskvalité

Att ge upp det vanliga ta en paus vad kallas det?
Dumt, egoistiskt eller ...
Det var vad jag bestämde mig för för ett år sedan. 
Egentligen blev det väl inte så ovanligt mer än jag:
Sparade bränsle och miljöpåverkan genom att inte åka bil till jobbet.
Jobbade betydligt mindre åtminstone den mesta tiden.
Gjorde en längre resa med lite ovanligt innehåll.
Gick kurs på folkhögskolan.
Pusslat alldeles för mycket på datorn.

Sen finns det en lång lista på allt jag trodde jag skulle hinna med
med mer fri tid.
Läsa böcker, rensa (inte bara ogräs), träffa vänner, renovera mm

Nu sitter jag med frukostbrickan och ser fram mot sommarlovet. 
Skolavslutning ikväll och sen....
Någon dag på förskolan och i augusti blir det heltid i Mullsjö. 
Ska bli kul att jobba mer med en klass igen.

Jag är tacksam för detta år 
och önskar att alla kunde få chansen att bryta ett mönster, varva ner ...

I söndag gjorde jag några anteckningar på gudstjänsten:
Så länge man lär lever man.
En bit är inget pussel
Mångfalden är en rikedom
Våga stå fast vid min åsikt 
men även lyssna in andra kanske även våga ändra mig.

Nu kallnar teet. 

Ha en skön dag och var rädd om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar