Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

lördag 27 april 2013

Hur hann man...

med jobb, familj och hem?
Har haft en sexåring ( snart 7) i huset i mer än 2 veckor. 
Det har varit fullt upp med det praktiska. 
Det känns att man inte är van. Man vänjer sig fort och blir bekväm. 
Men ...
2 veckor går alldeles för fort! 
Det har varit roligt och nu ska vi flyga med henne hem igen. 
Kanske blir det lite semester!

Sonen har fått en lägenhet några minuter hemifrån 
så det har vi också pysslat lite med i veckan som gått.
Sen var det kursen också 
där vi delade med oss av våra erfarenheter från vår resa 
och jobbade med vår rapport.

Ida åkte på hundsemester idag, det blev tomt i fåtöljen. 
Men hon får det bra när vi är borta det är jag säker på.

Våren är äntligen på G men trädgården ligger efter och ...

Valborgsmässoafton
Ha en riktigt skön Valborg!
Den missar vi i år för den firas inte i England.






1 kommentar:

  1. Visst är det härligt med barnbarn och visst känner man att man kommit ifrån detta med att ha barn =) Men nu kan man ju få det bästa av två världar... Både "egentiden" som det innebär med utflugna barn, men också att få ha sina barnbarn emellanåt. Jag älskar verkligen att vara mormor =) Men ibland när de är här och det är full rulle så kan jag undra hur man orkade att ta hand om hus och hem och samtidigt jobba... Men då var man ju så inne i det och man hade inget att jämföra med. Dessutom var man ju yngre =) Var tid har sin tjusning. Hoppas ni får en härlig vistelse i England. Kram Camilla!

    SvaraRadera