Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

tisdag 16 april 2013

Tillgänglig idag eller ?

... det var frågan som väckte mig idag. Ja visserligen var jag lite vaken redan men jag låg kvar och njöt av sängvärmen. Har ju för tillfället möjlighet att välja om jag vill jobba eller inte. Just nu har jag en sex (snart sju)-åring i huset och då kan man inte jobba varje dag.
När jag läste i "mina bloggar" funderade jag på några saker.
Hur fyller jag på mina batterier? Vad ska jag prioritera på mina shoppingrundor? Hur kan man behandla människor som man gör i checkpointen? Var tog köksglädjen vägen? Vad brinner jag för? En märklig blandning eller hur? Men det är väl så det är eller hur?!

I helgen var vi på Mullsjös fina second hand och på söndagen hamnade vi mer av en slump på den största loppis jag varit på i Tidan.

Läser just nu en liten bok av Hanna


CD_2000px
"TRÖST  för deprimerade och andra hängiga". 
Tänk att barnen blir stora och har så mycket klokhet.

Nu ska jag  ta tag i dagen.
Behöver ringa några viktiga samtal, baka något gott till fikat
umgås med Iris, Ida och kanske någon mer.

Imorgon blir det cykling på schemat, arbetsdag
( det kanske blir en tur idag med).
Ha en riktigt bra tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar