Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

fredag 30 september 2011

Solen skiner över en blank sjö...

och jag sitter framför datorn. Dumt va när man kan vara ute. Jag "passar" en kaka i ugnen som vi ska smaska på ikväll. Om en stund ska jag till tandläkaren i stan så huset och trädgården får vänta till i em. Jag hann med en lite morgonpromenad med Ida och Alva för att fylla på i skafferiet i morse.
Jag lovad ju fler bilder från min resa. Det är lite svårt att välja bilder men här kommer en kort reseskildring från  min tur kring Finska viken. (Förresten missar jag efterträffen idag...synd)
Första fikastoppet på ryska sidan efter 2 timmar i tullen.

Det finns en tradition när man gifter sig. 
Man låser fast ett hänglås på en bro och slänger bort nyckeln.


Detta fanns vid frukostbuffen varje morgon på hotell Moskva i St Petersburg.



Vi hade en fotograf som filmade oss på guideturerna.

Vinterpalatset och Hermitaget besökte vi också. 
Oj vad mycket konst och fantastiska rum det fanns där.

I detta lilla hus trivdes Peter den store bäst (enligt guiden) .

Slut på första delen.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar