Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

fredag 16 september 2011

Godmorgon fredag!

Fredag morgon och min första riktig lediga fredag sedan skolstarten.
Idag känns det skönt med en dag framför sig som jag kan fylla med vad jag vill.
Fast ... en del är inbokat redan. 
Det är vår grupp som ska städa kyrkan och så är det dags att slunga honung.

För övrigt 
är det väl så att jag har en del som inte blivit gjort här hemma 
men en stund framför datorn behöver man alltid eller hur?
Lite inspiration och avkoppling.

Den här veckan har jag hunnit med att göra lite betong. 
Det blev två fat, 
en "form" med tre hål (står i skolan med tre sorters mossa) 
en blomkruka, 
en stor groda och nio små,
och 20 små hjärtan.
Kanske hinner jag fixa till några bilder under dagen.

Den här veckan var vi på teater. 
Det är fascinerande att se skådespelare agera med sån intensitet.


Igår hade jag min längsta dag på jobbet.
Först fullpackad dag med eleverna. 
Jag fascineras dagligen över hur kul det är att jobba med en 
smartboard i klassrummet.
Visserligen kunde jag göra det mesta med dator och kanon 
men det var liksom inte lika kul.
Sedan utbildning med  STEPS (Strategiskt entreprenörsskap i skolan)
inte nog med detta sedan hade vi föräldramöte.
En givande dag, tack alla för ert engagemang.

På vägen hem i mörkret var det nära (men nära skjuter ingen hare...)
att en grävling hade hamnat under mina hjul.

Ha det gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar