Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

söndag 5 september 2010

Eftersom jag ändå är igång kan jag ju fortsätta skriva. Dockskåp blir det inte så mycket...
Just nu njuter jag av att det är söndagskväll och jag behöver inte planera morgondagen. I alla fall inte planera jobbet. I år är jag ledig på måndagar.
Sitter på vår altan och skriver under infravärmen och med levande ljus bredvid mig. Skymningen har lagt sig och sjön ligger spegelblank utanför. På taket hörs ett stilla regn efter en härlig solig dag.
Dagen började med en roddtur för att ta upp våra kräftburar. Det blev 16 st kräftor totalt, ingen stor skörd precis. Theo var med och Janne. Vi fortsatte dagen i lingonskogen och med fika i båten.
Hemma blev det sedan rökt sik från Vättern och dillstuvad potatis. Nu är det dags för en promenad med Ida, det är tyst på taket nu - inget regn alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar