Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

onsdag 21 november 2012

En skön dag!

Idag kom dagen jag längtat efter då jag skulle ta tag i
det som inte hinns med när man jobbar och så hamnar jag här så typiskt mig.

I söndags var vi på ett underbart ställe, en retreatgård utanför Gränna, Wättershus
Det var vår omsorgsgrupp i kyrkan som hade "utflykt". 
Först var det gudstjänst med församlingsmöte 
sedan åkte vi till Fjällstugan och åt lunch och sedan blev det Wättershus. 
Jag vill så gärna komma dit och vara med på en retreat. 
Varva ner, lyssna till mitt inre och låta Gud få tillfälle att tala och beröra mig.

Det är så många tankar som snurrar i mitt huvud just nu. 
Ibland har jag så svårt att fokusera på vad det är jag vill egentligen. 
Jag gillar att 
jobba i skolan, 
i församlingen, 
ut och resa....
och jag vill ha det fint omkring mig.

Men tiden räcker liksom inte till till allt jag vill och jag har svårt att prioritera
( Det är väl egentligen det som är problemet 
- jag hamnar framför datorn istället)

Nåväl NU måste jag ta tag i lite saker här hemma. 
På lördag har vi Julmarknad i kyrkan. 
 Ikväll ska vi göra kransar.
Innan dess borde min granbock vara klar 
och stugan städad så min bror kan sova där i natt. 

Ha det gott alla!

Lånat på bloggen  


1 kommentar:

  1. Vad trevligt att du hittade en bild du gillade hos mig. Du är så välkommen att låna den. Hoppas den gav inspiration till er kranstillverkning. Hade helt glömt av just den kransen. Känns väldigt längesedan som jag satt på ett par OSB-skivor mitt i husbygget och limmade på kottar.

    SvaraRadera