Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

tisdag 24 juli 2012

Letar och letar...

Började dagen något förvirrat ... 
vad är det för dag? var är jag?
Kanske sov jag djupt i natt.

Morgonen har fortsatt på samma tema. 
Jag skulle fota min vackra honungsros och hittade inte kameran.
Jag hoppas på bibelns ord " den som söker han finner".

Tänker också på de ord jag läste i min lånebok Förvandlad i Guds närhet.  
På en sida skriver han:
"När Jakob såg solen gå upp över öken ravinen var inte frågan  
Vad ska jag göra idag  utan Vem vill jag bli idag? 
Hans karaktär var viktigare än ytan och de materiella tillgångarna."

Vi fokuserar ofta på vad vi ska göra. 
Jag  har massor att göra idag så det är verkligen en svår tankevändning.
Just nu känner jag att jag vill bli lugn och trygg i förvissning om att det blir en härlig dag.

Har förberett ett litet krypin åt Iris som landar på Landvetter idag.
Så om några timmar är det dags att hämta henne där.

Ha en skön dag
Nu hoppas vi på sol och värme!

Ibland kan man känna sig insnärjd i allt som ska göras 
och hittar liksom inte början.


  

1 kommentar:

  1. Kloka ord...
    Jag vill verkligen leva efter att allt det ytliga ska vara mindre viktigt och mer av själ och hjärta. Ibland är det svårt i vår ofta så ytliga värld... Hoppas allt är bra med dig. Följer ju dig här på bloggen och du verkar ha det behagligt =)
    Vi har varit med Anton på Universeum idag. Där kan man förundras över allt som finns i vår värld. Ha det riktigt gott, Kram!

    SvaraRadera