Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

onsdag 4 mars 2015

Facebookinlägg....
min tillvaro just nu är fylld av tacksamhet, 
gissa varför?
ledtrådar får du på bilden.



Helgen var fin och gav härliga vårkänslor och hopp om ljusare tider.
Sen kom måndagen....

Då hände det som brukar hända mig titt som tätt.
Mina nycklar försvann.

Jag var så säker på var jag hade glömt dem 
men när jag kom för att plocka upp dem från fikasoffan var de inte där.
Jag kan säga att mitt fokus hamnade rejält snett.

I två dagar har jag nu saknat mina nycklar och varit mer okoncentrerad 
än vanligt och det vill inte säga lite vet ni som känner mig.

När jag hade landat i min favvofåtölj ringde telefonen.

Äntligen....
nycklarna var hittade. 
En kollega hade hittat dem, 
plockat upp dem från golvet i personalrummet 
och glömt dem i sin ficka.

Jag kom ihåg rätt 
och nu behöver jag inte tänka mer på nycklarna för den här gången.
TACK gode Gud 

På bilden finns:
en lånenyckel,
en kartong som ska öppnas imorgon,
servetter att duka med till kvällsmaten, 
skruvdragaren som vi hade när vi satte ihop den efterlängtade hyllan till toaletten,
och sedan kan man skymta alla papper som väntar på att bli sorterade 
nu när jag kan fokusera på annat än att hitta nycklar.

Ha det gott och njut av ljusare tider!
Ellinor





1 kommentar:

  1. Åh vad härligt!
    Jag är jättebra på att vara disträ när det gäller nycklar!

    SvaraRadera