Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

tisdag 20 augusti 2013

Ojojoj ...

.... Det är mycket som ska förberedas före barnen kommer till skolan. Har man som jag varvat ner ett år så är det dags att lägga in en ny växel. Men jag har lärt mig att allt har sin tid och saker får också ta sin tid.
Sitter och skriver på min groda för att varva ner. När jag satt framför datorn  på jobbet kom jag på mig själv att försöka trycka på dataskärmen. Men... Det var ingen touchscreen på den ! Tänk vad man vänjer sig.
I vår trädgård dignar träden av äpplen och vinbärsbuskarna har också gett god skörd. Jag vill gärna följa min mors exempel och ta tillvara på gudsgåvorna. En gryta står på "saftning" några burkar med vinbärssylt har det också blivit. Äppelkaka eller paj får nog stå på kaffebordet ett tag framöver. Men det känns helt ok!
Dags för lite annat pyssel!

Ha det gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar