Välkommen

Välkommen till min blogg.
Här får du glimtar från mitt liv i form av bilder och texter.

söndag 31 mars 2013

För en vecka sedan....

...var jag på resande fot på väg hem från tre veckor i Israel/Palestina.
Idag delade jag med mig av några tankar och bilder på dagens gudstjänst i Missionskyrkan.
Påskens budskap är det största för oss kristna ändå var inte kyrkan fullsatt. 
Idag har vi så mycket annat att fylla våra liv med. 
Tror ändå att påskens budskap gäller.

Kanske var det den här graven som Jesus låg i???


Inte så viktigt var platsen var/är utan att det har skett....

Glad påsk på er alla läsare....

3 kommentarer:

  1. Håller med dig. Det viktigaste att det har skett! Och vilken glädje att fira det denna påskdag!

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk upplevelse det måste vara att få möjlighet att komma till Israel/Palestina... Jag har min barnatro och tror absolut på påskens bibliska budskap, men som du skriver... Det är så mycket som upptar våra liv... Men vad är egentligen viktigt? Funderar mer och mer på det. Ha det gott, Kram!

    SvaraRadera
  3. Men vilken Gudtjänst! Satt med tårar eller fuktiga ögon hela gudstjänsten. Så bra. Det var dina ord, underbara musiken och budskapet. Kände verkligen glädjen över att Jesus dog för oss och underbara glädjen över att han uppstod!

    SvaraRadera